Sentiment Analizi Nedir?


Sentiment Analizi , Duygu analizi, metinde ifade edilen görüş ve duyguları ölçme sürecidir. Genellikle bir kişi veya kuruluş hakkındaki öznel bilgileri tanımlamanın yanı sıra bir kişinin belirli bir konu, marka veya ürün hakkında ne kadar olumlu veya olumsuz hissedebileceğini tahmin etmeye odaklanır.



Sentiment Analizi, yazılı dilin ardındaki duyguları anlama sürecidir. Bu, bir yazarın bir konu, tema veya nesneye karşı sahip olduğu duyguları tanımak için doğal dil işleme ve makine öğrenimi kullanılarak yapılabilir.


Sentiment Analizi , müşterilerinizin belirli konularda mutlu mu yoksa mutsuz mu olduğunu belirleme sürecidir. Örneğin, yeni bir ürün veya hizmet satıyorsanız, insanların bu konuda ne düşündüğünü bilmek istersiniz. İnternet üzerinden satış yapıyorsanız ağızdan ağıza iletişim, bir şirket hakkındaki olumlu ya da olumsuz düşünceleri yaymanın en güçlü yollarından biridir.



Sentiment Analizi, bir belgeye veya bizim durumumuzda bir belge koleksiyonuna genel bir duygu puanı atama işlemidir. Duyarlılık puanları genellikle negatif uçtan (1) pozitif uca (5) kadar bir ölçekte tam sayılar olarak gösterilir.


Sentiment Analizi, sosyal medyadan elde edilen verilere dayanarak insanların görüşlerini, duygularını ve eğilimlerini analiz etmenin bir yoludur. Sadece bir şey veya biri hakkında ne söylediğimizi değil, aynı zamanda bu konuda nasıl hissettiğimizi de bulmamıza yardımcı olur. Birçok işletme için ana hedef, müşterilerini daha iyi anlamak, satın aldıkları şeyden kimlerin mutlu ya da mutsuz olabileceğini ve her bir gruptan ne kadar kâr elde edebileceklerini anlamaktır. Markalar, müşterilerin Twitter veya Facebook paylaşımlarının ardındaki duyguları analiz ederek, belirli ürünlere karşı olumlu veya olumsuz tutum sergileyenleri hedefleyerek pazarlama stratejilerini geliştirebilirler.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski