Seo'nun tarihçesi araştırılması zor bir konudur çünkü Seo'nun tarihçesine ilişkin çelişkili açıklamalar sunan çok sayıda farklı kaynak vardır. Ancak net olan şey, arama motoru optimizasyonunun işletmeler için önemli bir pazarlama tekniği haline geldiğidir.
Seo'nun Tarihçesi SEO'nun gelişimi 1989 yılında World Wide Web'in başlangıcına kadar uzanmaktadır. Arama Motoru Optimizasyonu terimi 1997 yılına kadar mevcut olmasa da, kavram o zamandan çok önce vardı. Aslında, SEO'nun arama motorlarının kendisinden önce geldiği söylenebilir.
Seo'nun tarihi, ilk arama motorunun Stanford Üniversitesi'ndeki bir grup öğrenci tarafından yaratıldığı 1975 yılına kadar uzanmaktadır. John Ferguson bu teknolojiyi erken benimseyenlerden biriydi ve 1990 yılında ticari olarak başarılı ilk web dizin hizmetini kurdu.
Seo fikri ilk olarak 1996 yılında Larry Page adında Amerikalı bir bilgisayar bilimcisi tarafından ortaya atılmıştır. Page, iki meslektaşıyla birlikte İnternet arama motorları üzerine yaptıkları araştırma sırasında Seo kavramını ortaya atmıştır.
World Wide Web'in ortaya çıkmasıyla birlikte insanlar bilgi bulmak için arama motorlarını kullanmaya başladı. Bu noktada, arama sonuçlarında sayfaları sıralamak için anahtar kelimeler kullanılmıyordu. Daha iyi çalışmasını sağlamak için arama motorları spamdexing adı verilen teknikler geliştirmeye başladı. Şirketler, internete girip rakipleri hakkında olumsuz yorumlar yayınlarken rakipleri hakkında olumlu yorumlar yayınlayan binlerce kişiyi işe aldı. Spamdexing'in geliştirilmesinden sonra bile bir numaralı Google sıralaması %50 oranında düştü. Bunun sonucunda SEO eğitim şirketleri ortaya çıktı ve bu şirketler insanları sistemi nasıl yenecekleri konusunda eğitti.